czwartek, 29 maja 2014

Mały Książę - Antoine de Saint-Exupéry

tytuł:                           Mały książę
autor:                          Antonie de Saint-Exupéry
posiadam od:              -
przeczytana:               21 września 2009
tytuł oryginału:          „Le petit prince”
data wydania: pierw.: 1943
                       polsk.:  1997
wydawnictwo:           Algo
tłumaczenie:              Ewa Łozińska-Małkiewicz
liczba stron:               79
ISBN:                        83-900983-9-3
kategoria:                   literatura piękna, klasyka
moja ocena:               10/10
seria:                          -



OPIS
  To najpiękniejsza poetycka opowieść o poszukiwaniu przyjaźni, bliska sercu każdego czytelnika dzięki swojej nieprzemijającej mądrości. Od 1943 roku jest wydawana w milionach egzemplarzy na świecie.

  A oto mój sekret. Jest bardzo prosty: dobrze widzi się tylko serce. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu...


MOJA OPINIA
  Gdy wzięłam ją do ręki, dawno temu w gimnazjum, odepchnęła mnie już sama okładka... Jednak gdy zaczęłam ją czytać, ten prosty, zrozumiały język i mądrości tak oczywiste, urzekły mnie.

  Ta książka jest cudowna, uczuciowa, wystarczy ją zrozumieć i dorosnąć do jej czytania i pojmowania.

FRAGMENTY
·         „- Co ty tu robisz?
- Piję.
- Dlaczego pijesz?
- Żeby zapomnieć.
- Żeby zapomnieć o czym?
- Żeby zapomnieć, że się wstydzę.
- Wstydzisz się? Czego?
- Wstydzę się, że piję”
·         „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”
·         „Wiesz… gdy się jest bardzo smutnym, lubi się zachody słońca”
·         „Język jest źródłem nieporozumień.”
·         „Samotność dokucza także wśród ludzi.”
·       „Nikomu się nie podoba tam, gdzie jest.”