środa, 11 czerwca 2014

Hyperversum - Cecilia Randall


tytuł:                           Hyperversum
autor:                          Cecilia Randall
posiadam od:              -
przeczytana:               27 marca 2013
tytuł oryginału:           „Hyperversum”
data wydania: pierw.: 2006,2008
                      polsk.: wydanie I, 2011
wydawnictwo:           Esprit
tłumaczenie:               Natalia Mętrak
liczba stron:               752
ISBN:                       978-83-61989-56-1
kategoria:                  fantastyka/historyczna
moja ocena:              6/10
seria:                         Hyperversum tom 1/3



OPIS
  HYPERVERSUM

  Ostrzegali cię przed spędzaniem całego wolnego czasu w wirtualnym świecie gier komputerowych? Mieli rację…

  Wyobraź sobie komputerową grę RPG, która pozwala nie tylko śledzić losy bohaterów, ale wejść w ich skórę. Która zaciera granicę pomiędzy rzeczywistością a światem wirtualnym.

  Taka gra nazywa się Hyperversum.

  Daniel, Ian i Jodie przenoszą się do XIII-wiecznej Francji, żeby w świecie wirtualnym przeżyć największą przygodę swojego życia. W wyniku awarii systemu fikcja miesza się z rzeczywistością, a powrót do teraźniejszości wydaje się niemożliwy. Przed bohaterami pojawiają się nieoczekiwane wyzwania. Czy Ian uratuje ukochaną z przeszłości? Czy Daniel pokona strach i z chłopca stanie się mężczyzną? Czy Jodie odnajdzie się w roli średniowiecznej damy? Czy ich przyjaźń przetrwa próbę czasu i przestrzeni?

  Hyperversum. Daj się wciągnąć.

MOJA OPINIA
  Nie lubię historii. I przykro mi ale ten fakt zadecydował o ocenie tej książki. Autorka oczywiście zaznaczyła, że książka jest fantastyką a nie przedstawicielką książek historycznych, jednak nie przekonała mnie. Wydarzenia ładnie układały się w całość i widać, że książka jest głęboko przemyślana. Ale za słodka. Czasami siłą zmuszałam się aby ją skończyć, gdy przed oczami miałam przesłodzony obraz francuskiego średniowiecza. Ale to tylko moja skromna opinia.

FRAGMENTY
·   s.20 „Jeśli będziesz czekać na lepsze czasy, szybko się zestarzejesz”.

·   s.403 „Skromność niestety nie jest zaraźliwa”.

·   s.585 „Przyszłość jest mglista, póki nie stanie się teraźniejszością. Jedynie przeszłość jest pewna i znana.”

·   s.682 „Nie trzeba być bohaterem, żeby przeżyć, jeśli się ma kogoś, dla kogo warto walczyć. (…) Nawet najgorsze przeżycie zabliźnia się z czasem i w końcu pozwala znów oddychać pełną piersią.”

ZACZERPNIĘTE Z KSIĄŻKI – Hyperversum




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam :)
Będzie mi miło, gdy odwiedzając tę stronę, zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Pozdrawiam,
Crystal